herenpolo_01Onder de indruk van relatiegeschenken

Met mijn bedrijf zit ik in een beetje een lastige fase, we merken dat we klanten kwijtraken. Natuurlijk hebben we dat gedurende de hele crisis wel gemerkt, vanaf ongeveer zes jaar geleden merkten we ineens een enorme verandering, hoewel dat nog wel stelselmatig opgebouwd was hoor, het ging echt cumulatief bij ons, hoe verder de crisis vorderde en andere bedrijven op de schop gingen, hoe meer wij en anderen daar ook door werden geaffecteerd. Enfin, we besloten met een ludieke actie onze klanten toch geïnteresseerd in ons te houden, je moet toch wat op een gegeven moment. We hebben eigen verschillende tactieken al geprobeerd, maar met relatiegeschenken proberen we onze klanten nou toch nog een beetje te lijmen. Ik weet zelf hoe effectief het sturen van relatiegeschenken kan zijn, dat heb ik aan levenden lijve ondervonden namelijk. Ik heb zelf echt een voorkeur voor bedrijven die me op een originele manier weten te raken met de juiste relatiegeschenken, die vind ik namelijk vindingrijk – ook al zit daar misschien een hele marketingafdeling achter, dat vergeet je dan toch wel snel. Ik weet nog goed de eerste keer dat ik relatiegeschenken ontving, dat was van een partner met wie ik veel opdrachten deelde, wij deden echt goede zaken met elkaar al. Hij kwam op een keer weer hier op het kantoor langs en had een boek meegenomen over slim ondernemen, met echt goede tips erin hoe met bepaalde situaties en kansen om te gaan, en bovendien had ie er ook nog een fles wijn bij gegeven. Ik vond dit erg bijzonder en was echt onder de indruk!